ZAVOD ZA HITNU MEDICINU
KRAPINSKO-ZAGORSKE ŽUPANIJE
Krapina, Dr. Mirka Crkvenca 1
S T A T U T
ZAVODA ZA HITNU MEDICINU
KRAPINSKO-ZAGORSKE ŽUPANIJE
(pročišćeni tekst)
Pročišćeni tekst Statuta Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije obuhvaća Statut Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije Statuta Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije KLASA:003-01/20-01/18, URBROJ: 2140-43-05-20-4 od 30. lipnja 2020. godine, kojeg je Upravno vijeće Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije donijelo na 37. sjednici održanoj 30. lipnja 2020. godine, a na kojeg je župan Krapinsko-zagorske županije dao suglasnost Zaključkom KLASA:500-01/20-01/85, URBROJ:2140/01-02-20-2 od 10.07.2020. godine i Odluku o izmjenama i dopunama Statuta Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije KLASA: 007-05/23-01/23, URBROJ: 2140-43-05-23-8 od 21. srpnja 2023. godine, kojeg je Upravno vijeće Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije donijelo na 25. sjednici održanoj 21. srpnja 2023. godine, a na koju je župan Krapinsko-zagorske županije dao suglasnost Zaključkom KLASA: 500-01/23-01/49, URBROJ: 2140-09/7-23-2 od 7. kolovoza 2023. godine, u kojima je utvrđeno njihovo stupanje na snagu.
KLASA: 007-06/23-01/05
URBROJ: 2140-43-01-23-1
Krapina, 19.9.2023.
PREDSJEDNIK
UPRAVNOG VIJEĆA
Martin Gredičak, dr. med. spec.
Na temelju članka 54. stavka 1. Zakona o ustanovama („Narodne novine“ br. 76/93., 29/97., 47/99., 35/08., 127/19 i 151/22) , članka 84. stavka 1. alineja 1. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Narodne novine“ broj 100/18, 125/19, 147/20, 119/22, 156/22, 33/23) i članka 20. Statuta Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije KLASA:003-01/20-01/18, URBROJ: 2140-43-05-20-4 od 30.06.2020. godine na koji je suglasnost dao Župan KZŽ odlukom KLASA:500-01/20-01/85, URBROJ:2140/01-02-20-2 od 10.07.2020. godine, Upravno vijeće Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije, na 27. sjednici održanoj dana 19.9.2023. godine, utvrdilo je
S T A T U T
ZAVODA ZA HITNU MEDICINU
KRAPINSKO-ZAGORSKE ŽUPANIJE
(pročišćeni tekst)
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovim Statutom ZAVODA ZA HITNU MEDICINU KRAPINSKO-ZAGORSKE ŽUPANIJE ( u daljnjem tekstu: Statut ) sukladno Zakonu i aktu o osnivanju uređuje se:
- status,
- naziv, sjedište i pečat,
- djelatnost,
- pravni položaj, zastupanje i predstavljanje,
- unutarnji ustroj,
- tijela ustanove i njihov djelokrug,
- opći akti,
- imovina ustanove,
- javnost rada,
- poslovna i profesionalna tajna,
- nadzor nad radom i
- ostala pitanja značajna za rad i poslovanje Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije.
Članak 2.
Zavod za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije (u daljnjem tekstu: Zavod) osnovan je Odlukom o osnivanju Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije, KLASA: 500-01/10-01/79, URBROJ: 2140/01-02-11-23, koju je donio Župan Krapinsko-zagorske županije 22. veljače 2011. godine i Odluke o izmjenama Odluke o osnivanju Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije KLASA: 500-01/19-01/67, URBROJ: 2140/01-02-19-5 koju je župan Krapinsko-zagorske županije donio 1. srpnja 2019. godine te Odluke o izmjenama Odluke o osnivanju Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije KLASA: 500-01/26-01/41, URBROJ: 2140-01-23-3 od 28.6.2023. godine i upisan je u Registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod brojem: Tt-11/3156-4.
Članak 3.
Izrazi koji se koriste u ovom Statutu i općim aktima koji se donose na temelju njega, a koji imaju rodno značenje, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu, obuhvaćaju na jednak način muški i ženski rod.
II. NAZIV, SJEDIŠTE I PEČAT ZAVODA
Članak 4.
Osnivač Zavoda je Krapinsko-zagorska županija, a osnivačka prava i dužnosti obavlja ovlašteno tijelo osnivača.
Članak 5.
Zavod je zdravstvena ustanova koja obavlja zdravstvenu djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom: ZAVOD ZA HITNU MEDICINU KRAPINSKO-ZAGORSKE ŽUPANIJE, a može u poslovanju koristiti i skraćeni naziv: ZHMKZŽ.
Naziv Zavoda istaknut je na objektima u kojima se obavlja zdravstvena djelatnost ustanove.
Sjedište Zavoda je u Krapini, Dr. Mirka Crkvenca 1.
O promjeni naziva i sjedišta Zavoda odlučuje osnivač.
Članak 6.
Zavod ima svoj pečat okruglog oblika, promjera 35 mm i u njemu je napisan naziv i sjedište ustanove, na hrvatskom jeziku.
Zavod ima štambilj pravokutnog oblika sa stranicama 70x38 mm, a sadrži naziv, sjedište Zavoda, te prostor za upisivanje klasifikacijske oznake, urudžbenog broja, ustrojstvene jedinice, priloga, vrijednosti i datuma primitka pismena
Štambilj se koristi za svakodnevno poslovanje Zavoda.
Svaki pečat i štambilj ima svoj redni broj.
O broju pečata i štambilja, naručivanju, uporabi i zamjeni pečata i štambilja, te o osobama odgovornim za njihovo čuvanje odlučuje ravnatelj Zavoda.
III. DJELATNOST ZAVODA
Članak 7.
Zavod obavlja sljedeće poslove:
– provodi mjere hitne medicine na području Krapinsko-zagorske županije, a za osiguranje pravodobne i dostupne hitne medicine, sukladno općem aktu Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, provodi mjere hitne medicine na području jedinica područne (regionalne) samouprave odnosno Grada Zagreba s kojima teritorijalno graniči odnosno na području cijele Republike Hrvatske,
– vodi propisanu dokumentaciju i izvješća te ih s podacima o svom radu i poslovanju dostavlja Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu,
– osigurava suradnju u pružanju hitne medicine sa susjednim jedinicama područne (regionalne) samouprave odnosno Gradom Zagrebom,
– osigurava provođenje standarda operativnih postupaka, protokola rada i algoritama postupanja u djelatnosti hitne medicine,
– organizira i osigurava popunjavanje mreže timova na području Krapinsko-zagorske županije,
– osigurava provedbu utvrđenih standarda opreme, vozila te vizualnog identiteta vozila i zdravstvenih radnika donesenih od strane Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu,
– provodi standarde hitne medicine za hitni medicinski prijevoz cestom, a standarde za hitni medicinski prijevoz zrakom i vodom provodi u suradnji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
– popunjava i organizira timove za medicinski prijevoz cestom, zrakom i vodom,
– osigurava provedbu standarda kvalitete rada te predlaže Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu mjere potrebne za poboljšanje postojećih standarda kvalitete rada i opremljenosti,
– sudjeluje u planiranju i provedbi obrazovanja zdravstvenih radnika,
– provodi stručna i znanstvena istraživanja iz područja hitne medicine u suradnji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
– provodi edukaciju iz prve pomoći,
– prikuplja podatke i vodi registre iz područja hitne medicine za Krapinsko-zagorsku županiju te ih prosljeđuje Hrvatskom zavodu za hitnu medicinu,
– obavlja djelatnost sanitetskog prijevoza,
– planira, organizira i sudjeluje u obrazovanju stanovništva iz područja hitne medicine na svom području,
– surađuje s drugim zdravstvenim ustanovama i zdravstvenim radnicima u provedbi liječenja i dijagnostike bolesti,
– planira i sudjeluje u izradi i provedbi pojedinih projekata zdravstvene zaštite u koordinaciji s Hrvatskim zavodom za hitnu medicinu,
– osigurava hitnu medicinsku skrb na javnim priredbama i drugim oblicima okupljanja,
– obavlja i druge poslove iz područja hitne medicine za potrebe Krapinsko-zagorske županije i na zahtjev Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu,
– surađuje u izvanrednim prilikama sa svim žurnim službama i službama za spašavanje na području Krapinsko-zagorske županije,
– surađuje s Ministarstvom unutarnjih poslova i Ministarstvom obrane u obavljanju djelatnosti hitne medicine,
– obavlja nastavu iz područja hitne medicine, odnosno može biti nastavna baza visokih učilišta zdravstvenog usmjerenja kojom prilikom ima pravo na dodatak svom nazivu – Nastavni zavod za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije.
Članak 8.
O promjeni i proširenju djelatnosti Zavoda odlučuje osnivač.
Članak 9.
Zavod je dužan na zahtjev osnivača aktivno sudjelovati u izradi i provedbi plana zdravstvene zaštite, planova promicanja zdravlja, prevencije te ranog otkrivanja bolesti za područje Krapinsko-zagorske županije.
IV. PRAVNI POLOŽAJ, ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Članak 10.
Zavod je pravna osoba upisana u sudski registar i u evidenciju ustanova koju vodi Ministarstvo zdravstva.
Članak 11.
Za obveze preuzete u pravnom prometu Zavod odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
Osnivač solidarno i neograničeno odgovara za obveze Zavoda.
Promet novčanih sredstava obavlja se preko jedinstvenog žiro-računa.
Članak 12.
Zavod predstavlja i zastupa ravnatelj, u okviru djelatnosti upisane u sudski registar, a skladu s ovim Statutom.
Članak 13.
Ravnatelj Zavoda ovlašten je u ime i za račun Zavoda samostalno sklapati ugovore u pravnom prometu osim sklapanja Ugovora:
- s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje o pružanju zdravstvene
zaštite,
- o nabavi i prodaji osnovnih sredstava čija pojedinačna vrijednost prelazi
66.361,40 EUR bez poreza na dodanu vrijednost,
- o godišnjoj nabavi roba i usluga čija pojedinačna vrijednost prelazi 66.361,40 EUR bez poreza na dodanu vrijednost,
- o izvođenju investicijskih radova, investicijskog i tekućeg održavanja čija
pojedinačna vrijednost prelazi 66.361,40 EUR bez poreza na dodanu vrijednost,
- o sklapanju ugovora s osiguravajućim društvima.
Ravnatelj je ovlašten sklopiti ugovor iz prethodnog stavka ovog članka, ako je prethodno o tome donijelo odluku Upravno vijeće, odnosno osnivač ako je to utvrđeno posebnim propisima, a najkasnije u roku od 30 dana od donijete Odluke.
Članak 14.
Ravnatelj može svoja ovlaštenja za zastupanje prenijeti na druge osobe.
O prenošenju ovlaštenja iz prethodnog stavka ovog članka ravnatelj izdaje pismenu punomoć za zastupanje u pravnom prometu.
Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti, sukladno odredbama Zakona o obveznim odnosima.
Članak 15.
Ravnatelj određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.
V. UNUTARNJE USTROJSTVO ZAVODA
Članak 16.
Radi neometanog i uspješnog obavljanja djelatnosti Zavoda, te dostupnosti ostvarivanja prava iz zdravstvene zaštite, koju Zavod pruža, djelatnost se obavlja kroz ustrojstvene - organizacijske jedinice i ispostave.
Zdravstvena djelatnost obavlja se kroz sjedište i ispostave sukladno Mreži hitne medicine.
U Zavodu se obavljaju računovodstveni, financijski, pravni, kadrovski i opći poslovi, a njihovo unutarnje ustrojstvo uređuje se općim aktom o unutarnjem ustrojstvu i sistematizaciji radnih mjesta.
Radi praćenja i kontrole kvalitete ustrojava se jedinica za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite.
Ustrojstvene – organizacijske jedinice obavljaju poslove iz djelatnosti Zavoda pod nazivom Zavoda i svojim nazivom, pri čemu moraju navesti sjedište Zavoda.
Ispostave nemaju status podružnica i ne upisuju se u sudski registar ustanova.
Članak 17.
Općim aktom o unutarnjem ustrojstvu Zavoda utvrdit će se, u skladu s ovim Statutom, djelokrug ustrojstvenih jedinica, nazivi unutarnjih ustrojstvenih jedinica, odgovornost u vezi s njihovim upravljanjem i radom, radna mjesta, broj potrebnih radnika, posebni uvjeti za obavljanje poslova, kao i druga pitanja značajna za obavljanje poslova Zavoda.
VI. TIJELA ZAVODA I NJIHOV DJELOKRUG
Članak 18.
Tijela Zavoda su:
- Upravno vijeće
- Ravnatelj
- Stručno vijeće
- Stručni kolegij
- Etičko povjerenstvo
- Povjerenstvo za lijekove
- Povjerenstvo za kvalitetu
UPRAVNO VIJEĆE
Članak 19.
Upravno vijeće upravlja Zavodom.
Upravno vijeće ima sedam članova i čine ga predstavnici imenovani sukladno odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti.
Osnivač imenuje predsjednika i tri člana.
Jednog člana imenuje Vlada Republike Hrvatske na prijedlog ministra.
Jednog člana upravnog vijeća imenuje Radničko vijeće Zavoda, a jednog člana Stručno vijeće Zavoda iz redova radnika ustanove sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem ili specijalističkim diplomskim studijem.
Članovi Upravnog vijeća moraju imati završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili specijalistički diplomski studij, osim člana Upravnog vijeća kojeg imenuje Radničko vijeće Zavoda.
Mandat članova Upravnog vijeća traje četiri godine.
Uz uvjete za imenovanje propisane stavkom 6. ovog članka Statuta, za člana Upravnog vijeća može biti imenovan kandidat koji ispunjava sljedeće uvjete:
- da ne postoji sukob interesa, odnosno da nema u vlasništvu ili suvlasništvu privatnu zdravstvenu ustanovu,
- da nema u pravnoj osobi vlasništvo dionica, vlasničkih uloga/udjela ili obveznica, odnosno financijski interes u trgovačkim društvima ili drugim pravnim osobama s kojima zdravstvena ustanova ima poslovni odnos,
- da on, njegov bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj nema financijski ili drugi interes u odlukama tijela ustanove,
- da protiv njega nije doneseno pravomoćno rješenje o provođenju istrage, da ne postoji potvrđena optužnica, da nije donijeta presuda o izdavanju kaznenog naloga te da nije donijeta presuda,
- da protiv njega nije pokrenut disciplinski postupak i da nije donesena konačna odluka disciplinskih tijela nadležnih Komora,
- da poslodavac protiv njega ne vodi postupak zbog povrede obveza iz radnog odnosa.
Članak 20.
Upravno vijeće Zavoda obavlja slijedeće poslove:
- donosi Statut uz suglasnost osnivača,
- donosi druge opće akte,
- donosi program rada i razvoja,
- nadzire izvršenje programa rada i razvoja Zavoda,
- donosi financijski plan i završni račun,
- analizira financijsko poslovanje Zavoda najmanje jedanput mjesečno,
- u slučaju gubitka u poslovanju Zavoda bez odgađanja obavještava osnivača,
- predlaže osnivaču promjenu ili proširenje djelatnosti,
- donosi odluke u drugom stupnju u predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika,
- raspravlja i odlučuje o izvješćima ravnatelja najmanje svaka tri mjeseca,
- usvaja prijedlog financijskog plana na prijedlog ravnatelja,
- usvaja konačni financijski plan ako je različit od dostavljenog prijedloga,
- usvaja polugodišnji i godišnji izvještaj o izvršenju financijskog plana na prijedlog ravnatelja,
- usvaja (polu)godišnje financijske izvještaje na prijedlog ravnatelja u roku 30 dana od njihove predaje, sukladno važećim propisima kojima je uređeno predavanje financijskih izvještaja u sustavu proračuna,
- odlučuje o provedbi knjigovodstvenih evidencija kojima se utječe na rezultat poslovanja u pojedinačnim iznosima do iznosa od 66.361,40 EUR bez poreza na dodanu vrijednost, a iznad navedenog iznosa uz suglasnost osnivača,
- odlučuje o raspodjeli rezultata poslovanja do iznosa od 66.361,40 EUR bez poreza na dodanu vrijednost, a iznad navedenog iznosa uz suglasnost osnivača,
- u skladu s propisima iz područja proračunskog računovodstva odlučuje o načinu likvidacije utvrđenih manjkova, načinu knjiženja utvrđenih viškova, otpisu nenaplativih i zastarjelih potraživanja i obveza, rashodovanju sredstava, opreme i sitnog inventara, mjerama protiv osoba odgovornih za manjkove, oštećenja, neusklađenost knjigovodstvenog i stvarnog stanja, zastaru i nenaplativost potraživanja i sl. u pojedinačnim iznosima do iznosa od 66.361,40 EUR bez poreza na dodanu vrijednost, a iznad navedenog iznosa uz suglasnost osnivača,
- podnosi osnivaču godišnje izvješće o svome radu,
- obavlja i druge zakonom propisane poslove.
Članak 21.
Manadat članova Upravnog vijeća Zavoda traje četiri godine.
Članu Upravnog vijeća može prestati mandat i prije njegova isteka:
- podnošenjem ostavke na funkciju člana,
- opozivom tijela koje ga je imenovalo,
- ako više od dva puta neopravdano izostane sa sjednice Upravnog vijeća,
- ako sudjeluje u donošenju nezakonitih odluka ili odluka kojima se nanosi šteta Zavodu.
Članu Upravnog vijeća, predstavniku Zavoda, mandat prestaje pored slučajeva iz st. 2. ovog članka i u slučajevima:
- prestanka radnog odnosa u Zavodu,
- ako bude imenovan u više od dva upravna vijeća druge zdravstvene ustanove,
- ako počini težu povredu radne obveze, odnosno u drugim slučajevima predviđenim zakonom.
O ostavci i opozivu člana Upravnog vijeća odlučuje tijelo koje ga je imenovalo.
Članak 22.
Upravno vijeće sastaje se u pravilu jedanput mjesečno, a po potrebi i češće.
Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
Upravno vijeće raspravlja i pravovaljano odlučuje kada je na sjednici nazočno više od polovice ukupnog broja članova.
Upravno vijeće odluke donosi natpolovičnom većinom ukupnog broja članova.
Upravno vijeće donosi poslovnik o radu kojim pobliže uređuje način rada.
Upravno vijeće podnosi osnivaču izvješće o radu Zavoda po potrebi i zahtjevu osnivača, a najmanje jednom godišnje.
RAVNATELJ
Članak 23.
Ravnatelj organizira i vodi poslovanje, predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada Zavoda.
Stručni rad Zavoda vodi ravnatelj u suradnji sa Stručnim vijećem i Stručnim kolegijem Zavoda.
Članak 24.
Za ravnatelja Zavoda može biti imenovan kandidat koji ispunjava slijedeće uvjete:
- završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij zdravstvenog, pravnog ili ekonomskog usmjerenja, te
- najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
- da ne postoji sukob interesa, odnosno da nema u vlasništvu ili suvlasništvu privatnu zdravstvenu ustanovu,
- da nema u pravnoj osobi vlasništvo dionica, vlasničkih uloga/udjela ili obveznica, odnosno financijski interes u trgovačkim društvima ili drugim pravnim osobama s kojima zdravstvena ustanova ima poslovni odnos,
- da on, njegov bračni ili izvanbračni drug, dijete ili roditelj nema financijski ili drugi interes u odlukama tijela ustanove,
- da protiv njega nije doneseno pravomoćno rješenje o provođenju istrage, da ne postoji potvrđena optužnica, da nije donijeta presuda o izdavanju kaznenog naloga te da nije donijeta presuda,
- da protiv njega nije pokrenut disciplinski postupak i da nije donesena konačna odluka disciplinskih tijela nadležnih Komora (ukoliko je član Komore),
- da zdravstvena ustanova protiv njega ne vodi postupak zbog povrede obveza iz radnog odnosa.
Ako ravnatelj nema završen preddiplomski i diplomski sveučilišni studij ili integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij zdravstvenog usmjerenja, njegov zamjenik mora biti osoba sa završenim preddiplomskim i diplomskim sveučilišni studij ili integriranim preddiplomskim i diplomskim sveučilišnim studijem zdravstvenog usmjerenja i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Uz uvjete propisane stavkom 1. i 2. ovog članka ravnatelj Zavoda i njegov zamjenik moraju imati kompetencije iz područja upravljanja u zdravstvu, koju vrstu i način stjecanja pravilnikom propisuje ministar zdravstva.
Ravnatelj ne može biti osoba koja prema zakonu kojim se uređuju trgovačka društva ne može biti članom uprave trgovačkog društva.
Zdravstveni radnik za vrijeme obnašanja dužnosti ravnatelja, zamjenika ravnatelja i pomoćnika ravnatelja Zavoda ne može biti osnivač zdravstvene ustanove ili trgovačkog društva koje obavlja zdravstvenu djelatnost u zdravstvenoj djelatnosti u kojoj je zaposlen odnosno u djelatnosti koja je povezana s poslovima iz djelatnosti u kojoj je zaposlen.
Članak 24.a
Za vrijeme obnašanja dužnosti ravnatelj Zavoda ima pravo na plaću te ostala materijalna i druga prava iz radnog odnosa u skladu s propisima kojima se uređuju navedena prava u sustavu zdravstva.
Na prava i obveze ravnatelja zdravstvene ustanove koja nisu utvrđena Zakonom o zdravstvenoj zaštiti primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje sprječavanje sukoba interesa.
Članak 25.
Ravnatelja Zavoda imenuje i razrješava Upravno vijeće.
Ravnatelj se imenuje na temelju javnog natječaja objavljenog na mrežnim stranicama Zavoda i u Narodnim novinama.
Odluku o raspisivanju natječaja iz stavka 2. ovog članka donosi Upravno vijeće najkasnije tri mjeseca prije isteka tekućeg mandata ravnatelja.
U natječaju se objavljuju slijedeći podaci:
- uvjeti utvrđeni člankom 24. Statuta,
- vrijeme imenovanja propisano zakonom,
- rok za podnošenje prijave u trajanju od 15 dana od dana objave natječaja,
- rok obavještavanja podnositelja prijave o izboru i imenovanju u trajanju od 45 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.
Mandat ravnatelja traje četiri godine, a ista osoba može biti ponovno imenovana za ravnatelja.
Ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, natječaj će se ponoviti.
Do imenovanja ravnatelja na temelju ponovljenog natječaja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja, ali najdulje do godinu dana.
Vršitelj dužnosti ravnatelja ima sva prava i obveze ravnatelja Zavoda.
Članak 26.
Ravnatelj može biti razriješen i prije isteka vremena na koje je imenovan pod uvjetima i na način utvrđenim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i Zakonom o ustanovama.
Članak 27.
U slučaju razrješenja ravnatelja imenovat će se vršitelj dužnosti ravnatelja, a Upravno vijeće dužno je raspisati natječaj za ravnatelja u roku od 30 dana od dana razrješenja ravnatelja.
Članak 28.
Ravnatelj obavlja slijedeće poslove:
- organizira i vodi rad i poslovanje Zavoda,
- predstavlja i zastupa Zavod i odgovoran je za zakonitost rada Zavoda,
- predlaže osnove poslovne politike,
- predlaže godišnje i trogodišnje programe rada i razvoja Zavoda te poduzima mjere za njihovo provođenje,
- predlaže plan razvoja djelatnosti Zavoda,
- donosi sve odluke vezane za poslovanje Zavoda, osim odluka u nadležnosti Upravnog vijeća,
- odlučuje o nabavi i prodaji osnovnih sredstava, osim nekretnina, te o izvođenju investicijskih radova i investicijskog održavanja za koje pojedinačna vrijednost ne prelazi iznos od 13.272,28 EUR bez poreza na dodanu vrijednost,
- donosi odluke o pojedinačnim pravima radnika u skladu sa zakonskim propisima,
- podnosi Upravnom vijeću pisano izvješće o cjelokupnom poslovanju Zavoda jednom tromjesečno,
- sklapa ugovore za koje ovim Statutom nije određeno da ih sklapa Upravno vijeće,
- sklapa ugovore s HZZO na temelju prethodne odluke Upravnog vijeća,
- organizira stručni rad Zavoda i za njega je odgovoran,
- u organiziranju i vođenju rada Zavoda, ravnatelj je ovlašten davati naloge, upute i smjernice za rad svom zamjeniku, pomoćniku i voditeljima ustrojstvenih jedinica Zavoda,
- predlaže Upravnom vijeću financijski plan i godišnji obračun,
- predlaže Upravnom vijeću plan investicija i nabave za tekuću godinu,
- predlaže Upravnom vijeću plan i program mjera zaštite na radu,
- provodi odluke Upravnog vijeća,
- predlaže Upravnom vijeću donošenje godišnjeg plana zapošljavanja radnika,
- provodi zapošljavanje sukladno utvrđenom planu, sklapa ugovore o radu, osim onih koji su u nadležnosti Upravnog vijeća,
- donosi odluke o pojedinačnim pravima radnika u slučajevima utvrđenim zakonom, Statutom i općim aktima,
- donosi opće akte Zavoda osim onih koji su u nadležnosti Upravnog vijeća,
- pokreće postupak donošenja i usklađivanja općih akata,
- imenuje stručno vijeće i stručni kolegij,
- imenuje i razrješuje voditelje organizacijskih jedinica i radnike s posebnim ovlaštenjima i odgovornostima,
- imenuje ovlaštene predstavnike Zavoda za pripremu i provedbu postupka javne nabave,
- podnosi izvješća o investicijskom i tekućem održavanju i nabavi opreme,
- usmjerava i koordinira rad ustrojstvenih jedinica Zavoda, osiguravajući jedinstvo njegove stručne službe,
- predlaže prijedlog polugodišnjeg i godišnjeg izvještaja o izvršenju financijskog plana,
- izrađuje i predaje financijske izvještaje sukladno važećim propisima kojim je uređeno predavanje financijskih izvještaja u sustavu proračuna,
- daje Upravnom vijeću na usvajanje (polu)godišnje financijske izvještaje najkasnije u roku 30 dana od njihove predaje sukladno važećim propisima kojima je uređeno predavanje financijskih izvještaje u sustavu proračuna,
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju, Statutom i drugim općim aktima.
Članak 29.
Ravnatelj Zavoda ima zamjenika koji ga zamjenjuje u njegovoj odsutnosti, a može imati pomoćnika za pravne poslove, pomoćnika za financijsko poslovanje, pomoćnika za sestrinstvo – glavnu sestru zdravstvene ustanove te pomoćnika za kvalitetu sukladno zakonu kojim se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite.
Članak 30.
Zamjenika ravnatelja na razdoblje od četiri godine imenuje i razrješuje Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Za zamjenika ravnatelja može se imenovati osoba koja ispunjava uvjete iz članka 24. ovog Statuta.
U pogledu radnog odnosa, međusobnih prava i obveza zamjenika ravnatelja Zavoda analogno se primjenjuju odredbe ovog Statuta, koje se odnose na ravnatelja Zavoda.
Članak 31.
Pomoćnika ravnatelja za pravne poslove, financijsko poslovanje i sestrinstvo – glavnu sestru zdravstvene ustanove imenuje i razrješava ravnatelj Zavoda.
Pomoćnika za kvalitetu sukladno zakonu kojim se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite, imenuje i razrješava Upravno vijeće na prijedlog ravnatelja.
Pomoćnici ravnatelja odgovaraju za svoj rad ravnatelju.
Poslovi pomoćnika ravnatelja i uvjeti koje moraju ispunjavati utvrđuju se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta.
Članak 32.
U Ispostavi Zavoda obavljanje poslova organizira i vodi voditelj Ispostave.
Voditelja Ispostave u slučaju njegove odsutnosti, zamjenjuje osoba koju ovlasti ravnatelj na prijedlog voditelja Ispostave.
Članak 33.
Voditelja Ispostave imenuje i razrješava ravnatelj Zavoda.
Međusobna prava i obveze voditelja Ispostave i Zavoda uređuje se ugovorom o radu.
STRUČNO VIJEĆE
Članak 34.
Stručno vijeće Zavoda je savjetodavno tijelo ravnatelja.
Članove Stručnog vijeća imenuje ravnatelj.
Stručno vijeće obavlja sljedeće poslove:
- raspravlja i odlučuje o pitanjima iz područja stručnog rada Zavoda,
- predlaže stručna rješenja u sklopu djelatnosti Zavoda,
- predlaže stručne temelje za program rada i razvoja Zavoda,
- predlaže mjere za unapređenje kvalitete rada Zavoda,
- daje Upravnom vijeću i ravnatelju mišljenja i prijedloge glede organizacije rada i uvjeta za razvoj zdravstvene djelatnosti,
- predlaže ravnatelju i Upravnom vijeću usklađenje stručnog rada Zavoda,
- predlaže specijalističko usavršavanje zdravstvenih radnika te stručno usavršavanje iz područja uže specijalnosti zdravstvenih radnika za potrebe Zavoda,
- predlaže Upravnom vijeću obavljanje poslova zdravstvenih radnika izvan punoga radnog vremena u slučajevima od posebnog interesa za građane i rad Zavoda,
- skrbi o provedbi unutarnjeg nadzora nad stručnim radom zdravstvenih radnika Zavoda,
- obavlja i druge poslove propisane Statutom.
Članak 35.
Predsjednik Stručnog vijeća obavlja slijedeće poslove:
- priprema i saziva sjednice Stručnog vijeća,
- utvrđuje prijedlog dnevnog reda sjednica,
- rukovodi sjednicom,
- organizira vođenje zapisnika o radu Stručnog vijeća.
Sjednica Stručnog vijeća održava se najmanje jedanput u 30 dana.
Predsjednik Stručnog vijeća dužan je sazvati sjednicu u roku od dva dana na zahtjev Upravnog vijeća ili ravnatelja Zavoda.
STRUČNI KOLEGIJ
Članak 36.
Stručni kolegij je tijelo koje u svakoj zdravstvenoj djelatnosti ustanove razmatra pitanja iz područja stručnog rada te djelatnosti.
Stručni kolegij imenuje ravnatelj iz redova zaposlenika Medicinske službe i Službe sanitetskog prijevoza Zavoda.
Radom Stručnog kolegija rukovodi član Stručnog kolegija kojeg odredi ravnatelj županijskog Zavoda.
Stručni kolegij djelatnosti se sastaje po potrebi u slijedećim slučajevima:
– prilikom promjena uvjeta i načina ostvarivanja prava osiguranika osnovnog
zdravstvenog osiguranja,
– prilikom potrebe razmatranja zdravstvenog stanja pojedinog bolesnika i postupaka koji su poduzeti u njegovom liječenju na prijedlog jednog od člana Stručnog kolegija djelatnosti,
– na prijedlog jednog od člana Stručnog kolegija djelatnosti na osnovi potrebe stručnog razmatranja bilo kojeg pitanja iz područja stručnog rada djelatnosti.
Stručni kolegij može raspravljati i predlagati, te davati mišljenja za svoju djelatnost Stručnom vijeću Zavoda vezano uz područje rada Stručnog vijeća Zavoda.
Stručni kolegij djelatnosti o svojem radu vodi zapisnik.
ETIČKO POVJERENSTVO
Članak 37.
Etičko povjerenstvo je tijelo koje osigurava obavljanje djelatnosti Zavoda na načelima medicinske etike i deontologije.
Etičko povjerenstvo imenuje Upravno vijeće i čini ga 5 (pet) članova, od kojih 1 (jedan) član mora biti nemedicinske struke i 1 (jedan) član koji nije radnik Zavoda.
Upravno vijeće imenuje i 5 (pet) zamjenika članova, od kojih 1 (jedan) član mora biti nemedicinske struke i 1 (jedan) član koji nije radnik Zavoda.
Ostala 3 (tri) člana/zamjenika člana Etičkog povjerenstva biraju se iz redova radnika Zavoda.
Najmanje 40% članova Etičkog povjerenstva mora biti suprotnog spola.
Etičko povjerenstvo obavlja sljedeće poslove:
- prati primjenu etičkih i deontoloških načela zdravstvene struke u obavljanju djelatnosti Zavoda,
- odobrava znanstvena istraživanja u Zavodu,
- rješava i druga etička pitanja u obavljanju djelatnosti Zavoda.
Etičko povjerenstvo donosi Poslovnik o svom radu.
POVJERENSTVO ZA LIJEKOVE
Članak 38.
Povjerenstvo za lijekove jest tijelo koje osigurava provedbu svih aktivnosti vezanih uz primjenu lijekova i medicinskih proizvoda u Zavodu.
Povjerenstvo za lijekove imenuje Upravno vijeće, a čini ga 5 (pet) članova koji se imenuju iz redova specijalista medicine, dentalne medicine i farmacije.
Povjerenstvo za lijekove obavlja sljedeće poslove:
– prati ispitivanja lijekova i medicinskih proizvoda u zdravstvenoj ustanovi,
– dostavlja upravnom vijeću i ravnatelju zdravstvene ustanove godišnje financijsko izvješće o kliničkim ispitivanjima lijekova i medicinskih proizvoda koja se provode u zdravstvenoj ustanovi,
– koordinira aktivnosti vezano uz prijave nuspojava lijekova i medicinskih proizvoda nadležnom tijelu,
– procjenjuje opravdanost korištenja lijekova s liste posebno skupih lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, sukladno smjernicama Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, a na prijedlog doktora medicine specijalista,
– dostavlja upravnom vijeću i ravnatelju zdravstvene ustanove tromjesečno financijsko izvješće o potrošnji lijekova s liste posebno skupih lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje,
– procjenjuje opravdanost korištenja lijekova koji nisu utvrđeni listom lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje ili kada osigurana osoba Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje ne ispunjava smjernice za primjenu lijeka utvrđene listom lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje u okviru indikacija odobrenih registracijskim statusom lijeka u Republici Hrvatskoj te odobrava njihovu primjenu na prijedlog doktora medicine specijalista,
– prati rezistenciju antimikrobnih lijekova u zdravstvenoj ustanovi i donosi smjernice za primjenu rezervnih antibiotika,
– prati potrošnju lijekova i medicinskih proizvoda te predlaže i prati provedbu mjera za racionalnu uporabu lijekova i medicinskih proizvoda u zdravstvenoj ustanovi te dostavlja upravnom vijeću i ravnatelju izvješće o potrošnji lijekova s liste posebno skupih lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje i lijekova koji nisu utvrđeni listom lijekova Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, najmanje svaka tri mjeseca, a koje sadrži i rezultate mjerenja ishoda liječenja.
Povjerenstvo za lijekove donosi Poslovnik o svom radu.
POVJERENSTVO ZA KVALITETU
Članak 39.
Povjerenstvo za kvalitetu jest tijelo koje osigurava kontrolu kvalitete zdravstvene zaštite te osigurava provođenje propisa s područja kvalitete zdravstvene zaštite.
Povjerenstvo za kvalitetu čini pet (5) članova i to na način da se dva (2) člana imenuju iz redova doktora medicine i dva (2) člana se imenuju iz redova medicinskih tehničara i medicinskih sestara ili prvostupnika sestrinstva i jedan (1) iz redova vozača.
Povjerenstvo za kvalitetu obavlja sljedeće poslove:
– provodi kontrolu kvalitete zdravstvene zaštite iz područja djelatnosti ustanove,
– predlaže Upravnom vijeću smjernice za poboljšanje kvalitete,
– vodi registar o umrlim pacijentima,
– vodi registar o neželjenim ishodima liječenja sukladno propisima kojima se uređuje kvaliteta zdravstvene zaštite,
– provodi kontrolu kvalitete medicinske dokumentacije Županijskog zavoda.
Povjerenstvo za kvalitetu donosi poslovnik o svom radu.
VII. OPĆI AKTI
Članak 40.
Opći akti Zavoda su Statut, pravilnici, poslovnici i drugi akti kojima se na opći način uređuju pitanja u vezi s djelatnošću Zavoda.
Članak 41.
Osnovni opći akt Zavoda za hitnu medicinu je Statut.
Statut donosi Upravno vijeće Zavoda uz suglasnost osnivača.
Članak 42.
Upravno vijeće donosi na prijedlog ravnatelja slijedeće opće akte:
- Pravilnik o radu,
- Pravilnik o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta i
- Pravilnik o plaći.
Članak 43.
Ravnatelj donosi slijedeće opće akte:
- Pravilnik o zaštiti na radu,
- Pravilnik o jednostavnoj nabavi,
- Pravilnik o protupožarnoj zaštiti,
- Pravilnik o kućnom redu,
- Pravilnik o radnom vremenu,
- Pravilnik o unutarnjem nadzoru nad stručnim radom,
- Pravilnik o suzbijanju kućnih infekcija i
- ostale opće akte, procedure i postupnike utvrđene Zakonom i drugim propisima i ovim Statutom.
Članak 44.
Izmjene i dopune Statuta i drugih općih akata donose se po istom postupku propisanom za njihovo donošenje.
Statut i drugi opći akt ustanove stupa na snagu najranije dan nakon objave na oglasnoj ploči.
Članak 45.
Tumačenje pojedinih odredaba Statuta i općih akata daje tijelo koje je te akte donijelo.
VIII. IMOVINA ZAVODA
Članak 46.
Imovinu Zavoda čine sredstva za rad pribavljena od osnivača, sredstva stečena pružanjem usluga i prodajom proizvoda ili koja su pribavljena iz drugih izvora.
Članak 47.
Sredstva za rad Zavod ostvaruje obavljanjem svoje djelatnosti i iz drugih izvora temeljem važećih propisa.
Članak 48.
Ako u obavljanju svoje djelatnosti Zavod ostvari dobit, ta se dobit može upotrijebiti isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti Zavoda.
O upotrebi dobiti iz stavka 1. ovog članka odlučuje Upravno vijeće Zavoda.
Ako to nije u suprotnosti sa zakonom, osnivač može odlučiti da se dobit Zavoda upotrijebi u razvoj i obavljanje djelatnosti druge zdravstvene ustanove kojoj je osnivač.
Članak 49.
Zavod posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost na način utvrđen Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, Statutom, Odlukom o osnivanju i drugim općim aktima te pravilima struke.
Zavod ne može bez suglasnosti osnivača steći, otuđiti ili opteretiti nekretninu.
Zavod ne može bez suglasnosti osnivača steći, otuđiti ili opteretiti drugu imovinu ili sklopiti drugi pravni posao, ako vrijednost druge imovine ili drugog pravnog posla prelazi iznos od 66.361,40 EUR bez PDV-a.
IX. JAVNOST RADA
Članak 50.
Rad Zavoda je javan.
Zavod izvješćuje javnost o ustrojstvu i obnašanju svoje djelatnosti, te uvjetima i načinu pružanja zdravstvene zaštite i to putem oglasne ploče i mrežnih stranica.
Članak 51.
Podatke o radnom vremenu, te druge informacije o uvjetima i načinu pružanja usluga, objavljuju se na oglasnim mjestima Zavoda i mrežnim stranicama Zavoda.
O pojedinim poslovima iz svoje djelatnosti Zavod može izvijestiti javnost i putem sredstava javnog priopćavanja.
Članak 52.
Službena izvješća o djelatnostima Zavoda i uvid u odgovarajuću dokumentaciju sredstvima javnog priopćavanja i drugim osobama, može dati samo ravnatelj ili djelatnik kojeg on ovlasti.
Članak 53.
Zavod će uskratiti davanje izvješća, odnosno uvid u dokumentaciju, ako se radi o poslovnoj ili profesionalnoj tajni, te zaštiti osobnih podataka utvrđenima odredbama Zakona ili ovog Statuta.
X. POSLOVNA I PROFESIONALNA TAJNA
Članak 54.
Poslovnom tajnom smatraju se sve isprave i podaci čije bi priopćavanje ili davanje na uvid bilo protivno interesima Zavoda i uposlenih radnika.
Poslovnu tajnu dužni su čuvati svi radnici Zavoda.
Članak 55.
Poslovnom tajnom smatraju se:
- isprave i podaci koje Upravno vijeće ili ravnatelj proglase poslovnom tajnom,
- dokumenti ili podaci koje nadležno tijelo priopći Zavodu kao povjerljive,
- isprave i podaci koji se odnose na pitanje obrane,
- mjere i način postupanja u slučaju nastanka izvanrednih okolnosti,
- plan fizičko-tehničke zaštite djelatnika i imovine Zavoda,
- druge isprave i podaci koji su Zakonom, ovim Statutom ili drugim općim aktima utvrđeni kao poslovna tajna i čije bi priopćavanje neovlaštenoj osobi bilo protivno interesu ustanove, njenih radnika i osnivača.
Članak 56.
Isprave i podaci koji predstavljaju poslovnu tajnu, drugim osobama mogu priopćiti predsjednik Upravnog vijeća, ravnatelj i osoba koju on ovlasti.
Povreda dužnosti čuvanja poslovne tajne, predstavlja težu povredu radne obveze.
O čuvanju poslovne tajne neposredno brine ravnatelj.
XI. NADZOR NAD RADOM ZAVODA
Članak 57.
Unutarnji nadzor nad stručnim radom obavlja se na način propisan Pravilnikom o unutarnjem nadzoru koji donosi Upravno vijeće.
XII. STATUSNE PROMJENE
Članak 58.
O svim statusnim promjenama Zavoda odlučuje osnivač na prijedlog upravnog vijeća.
XII. PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 59.
Na pitanja koja nisu uređena ovim Statutom, primijeniti će se Zakon o zdravstvenoj zaštiti, Zakon o ustanovama i drugi zakonski propisi.
Članak 60.
Odluke i akti uskladiti će se s odredbama ovog Statuta u roku od šest mjeseci od dana njegovog stupanja na snagu, ako za to postoji potreba.
Članak 61.
Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije broj: 01-3/11-1 od 04. srpnja 2011. godine i njegove izmjene i dopune broj: 01-08-16-1 od 07. lipnja 2016. godine.
Članak 62.
Ovaj tekst Statuta stupa na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči Zavoda, po prethodno dobivenoj suglasnosti od strane osnivača.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Odluka o izmjenama i dopunama Statuta Zavoda za hitnu medicinu Krapinsko-zagorske županije KLASA: 007-05/23-01/23, URBROJ: 2140-43-05-23-8 od 21.7.2023.
Članak 13.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči Zavoda, a po prethodno dobivenoj suglasnosti osnivača.
PREDSJEDNIK
UPRAVNOG VIJEĆA
Martin Gredičak, dr. med. spec.
Utvrđuje se da je Pročišćeni tekst Statuta objavljen na oglasnoj ploči Zavoda dana 19.9.2023. godine.
RAVNATELJ
Krešimir Božić, dipl. iur.